1950-LUVULLA ETSIN ULKOMAIDEN RADIOASEMIA ÖISIN TÄLLAISELLA HORNYPHON-PUTKIRADIOLLA, JA KUULIN
SURINAA, HURINAA, SIRITYSTÄ JA PIIPITYSTÄ
Nykyään on helpompaa, muutama numero digiradioon ja koko maailmaa on heti äänessä...
Ylemmässä SilverCrest-keittiöradiossani on tallennetuna neljä kotimaista asemaa. Alemmalla Panasonicilla
kuuntelen kaiken maailman lyhytaaltolähetyksiä, kymmenillä eri kielillä, musiikkia, uutisia, vaikka mitä. Hyvää unilääkettä, testaa.
`
RAMINRADIOT TÄNÄÄN -
Kaverini Tapion jutun innoittamana nappasin kännykän käteen ja läksin huushollini huoneita kiertelemään,
omia radioitani kuvailemaan. Niitä löytyikin melkoinen määrä, ja monet vielä päivittäisessä tai öisessä käytössä,
jotkut varmasti risojakin, siis 'sisustuslementtejä'...
Tällä lyhytaaltoradiolla kuuntelen öisin ulkomaisia radioasemia, useimmiten uutisia englanniksi, sirinää ja
särinää, piippausta, kaikenmaailman kielillä puhetta, eksoottista musiikkia, ja välillä hesalaisten radio-rokkiakin.
Ikää laitteella on noin 40 vuotta, Hämeenkadun Konetalosta uutena, kalliskin oli mokoma.
Sharp Optonica stererosarjan ostin Viihdetasosta käytettynä 1980-luvulla, hinta oli 6.000 markkaa. Laitteen edellinen omistaja oli
lahtelainen matkatoimiston johtaja. Lapsenlapseni soittelee aina käydessään joitain vanhoja vinyyliälppäreitä, ja niitähän
hyllyilläni löytyy tuhatkunta erilaista.
Korkealuokkainen Radionette stereovastaanotin, norjalaista laatutyötä, loistava äänentoisto.
Tämä radio ei ole merkiltään Apple vaan SilverCrest, entinen keittiöradio, kirppislöytö, muutama euro ja hyvin pelaa.
Digiradioita olen kirppiksiltä löytänyt useitakin, saksalaisia ja hollantilaisia asemia tallennettu muistiin.
Nettiradioita kuuntelen joskus tämän 'vahvistimen' kautta, siinä on monta USB-liitäntääkin.
Suihkepullo? Ei vaan AM/FM-radio, kirppiksiltä tietenkin, muutama euro 'sisustukseen'.
Aivan, Aiwahan tämä radio on ja tietenkin toimii. Kirppiskamaa, muutama euro.
Stereosarja kirppiksiltä vähällä rahalla, silti toimii - pölynkerääjä, ei aktiivikäytössä.
Pienikokoinen kasettisoitin ja AM/FM-radio, muistaakseni tuli postipaketissa ulkomailta, lahja ranskalaiselta kirjeenvaihtokaveriltani.
Taustamusiikki weeceeistuntojen aikana, toimii, kirppiksiltä, parikolme euroa...
Kymmenen cd-levyn vaihtaja-automaatti ja radio, pelaa, kirppiksiltä.
Radio-levysoitin, stereosarja, hässäkkää, pölynkerääjä, kaiuttimet rikki.
Vinyylilevysoitin ja radio-yhdistelmä, hyvin toimii. Kirppislöytö tietenkin.
Heilan vanha radio, 'uusi' sijoituspaikka Kolava tai Kaarna... Arvaa kumpi.
Hyllystä löytyi vielä radio-tv-kasettisoitinyhdistelmä, jatkopiuha kateissa. Ei siis nyt käytössä.